Hi participen vuit grups de consum local de l’Alt Penedès i Garraf i té per objectiu fer valdre la pagesia i els productors de proximitat i locals, especialment en el context de crisi social actual

Coopsetània, l’Ateneu Cooperatiu de l’Alt Penedès-Garraf i els grups i cooperatives de consum del territori s’han enxarxat per impulsar la campanya #hofemagroecològic amb l’objectiu de posar en valor la pagesia i els productors de proximitat i locals, especialment en el context actual  com una manera de fer front a la crisi i a la situació d’emergència social actual.

Els grups de consum responsable són un conjunt de persones que compren de forma conjunta i permanent d’aliments ecològics i altres productes de forma directa, a productores o a petites empreses distribuïdores per repartir posteriorment entre socis i sòcies. Amb la seva manera de consumir i abastir-se, les cooperatives i grups de consum promouen un consum respectuós amb el medi ambient, els drets i les necessitats de les persones productores i treballadores. Contribueixen, en definitiva, en transformar la societat en una de més justa i sostenible.

La majoria de productores que abasteixen els grups de consum són petites explotacions personals o familiars i, per completar la gamma d’aliments que ofereixen creen xarxes de cooperació per abastir conjuntament els grups, planificant la producció.

Dins de les diferents línies de treball que es desenvolupen des de Coopsetània hi ha l’assessorament i l’acompanyament d’iniciatives per constituir grups i cooperatives de consum, així com l’organització de formacions especifiques per aquest col·lectiu.

A Catalunya es calcula que hi ha uns 120 grups de consum. #Hofemagroecològic és una campanya creada per CoopCamp, l’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona i des de Coopsetània s’ha replicat i adaptat al territori. Per ara s’hi han sumat un total de vuit grups de consum de l’Alt Penedès i Garraf:

– La Bresca, de Vilafranca del Penedès

– Panxacontenta, de Vilafranca del Penedès

– La Llibreteria, de Gelida

– El Petricó, de Gelida

– El Circell, de Sant Sadurní d’Anoia

– La Vinagreta, de Vilanova i la Geltrú

– La TK, de Sant Pere de Ribes

– La cirereta de foc, d’Olivella

A banda del material gràfic que es difondrà per les xarxes socials de Coopsetània, la campanya també compta amb un vídeo que visibilitza les diferents alternatives existents organitzades que hi ha davant l’especulació alimentària i reivindica l’economia social i solidària per garantir un futur sostenible.