- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Formació-xerrada «Models de prestació de serveis d’atenció i suport a les persones grans a l’entorn rural»
23 octubre, 2025 @ 16:00 - 18:00
Navegació d'Esdeveniment

Des del Cercle per a la Transició Ecosocial de Coopsetània es convoca aquesta sessió que pretén oferir una visió global sobre diferents models existents de prestació de serveis d’atenció i suport a les persones grans a l’entorn rural. S’hi presentaran casos d’arreu de Catalunya que han estat estudiats en una recerca desenvolupada per la cooperativa Raiels en el marc del Pla Estratègic de la Vall de la Riera de Carme. Darrera d’aquesta recerca hi trobem la creixent necessitat de serveis de cures i suport a la gent gran als municipis rurals. Una necessitat que pot trobar resposta en iniciatives cooperatives des de l’economia social i solidària.
La sessió serà impartida per Raiels i comptarà amb la Cooperativa +65 com a experiència convidada. Fundada el 2021, la Cooperativa +65 és una cooperativa sense ànim de lucre creada per donar servei a les persones jubilades actives, amb la finalitat d’ajudar-les a mantenir autonomia i qualitat de vida a la seva pròpia llar el màxim de temps possible.
En aquesta visió global, es plantejarà la rellevància del model cooperatiu com a eina de gestió participada amb implicació de les persones usuàries, un model que ha de permetre:
● Crear vincles (relacionals, cooperatius i col·laboratius) dins de cada poble i amb els pobles veïns.
● Contribuir a una vellesa saludable i autònoma fomentant la participació desenvolupant activitats pràctiques facilitadores per adquirir i intercanviar coneixements.
● Donar suport per poder envellir a casa en condicions dignes i saludables facilitant l’accés a serveis (mobilitat, transport, manteniment de la llar, facilitació de les compres, préstec de materials, proveïment d’aliments, fisioteràpia, acompanyament…)
● Establir acords amb les millors condicions econòmiques i de servei amb professionals i empreses del territori.
● Una gestió coordinada del voluntariat implicat en projecte i establir acords amb les administracions locals.
🗓️ 23 d’octubre
🕒 De 16 a 18 h.
📌 Ajuntament de Santa Maria de Miralles
➡️ Activitat gratuïta. Cal inscripció a través d’aquest enllaç
Organitza: Cercle per a la Transició Ecosocial de Coopsetània
Hi col·laboren: Ajuntament de Santa Maria de Miralles, Ajuntament de Carme i Ajuntament Orpí.