CULTURA I MODA. ARRELS TENDÈNCIES I REFERENTS

ivendres, 30 de setembre a les 19 h

Jardins de la Casa Papiol. Vilanova i la Geltrú

La globalització de la moda i les tendències provoquen una homogeneïtzació cultural en aquest aspecte i la pèrdua de riquesa cultural, mentre que les grans marques s’han fet seus espais i missatges (feminisme, ecologisme).

Amb la participació de Top Manta, La Bajoca i Fesolà

TOP MANTA

Projecte únic al món, creat i autogestionat per un grup de migrants venedors ambulants, més coneguts com “manteros”. La seva és una història transformadora de supervivència i superació, que comença als seus països d’origen amb un llarg i dur viatge cap a Europa; continua amb la duresa de la venda ambulant, on són criminalitzats i perseguits pel racisme institucional; i desemboca en un projecte amb un missatge d’esperança, solidaritat i dignitat. Amb el naixement del Sindicat l’any 2015, es va veure la necessitat de trobar una eina que permetés formalitzar els objectius de lluita, en un espai que pogués dotar de feina als manters i les manteres i així poder deixar de fer la venda ambulant i poder regularitzar la seva situació administrativa. Així l’any 2017 naixia el projecte Top Manta, que l’any passat va convertir-se en cooperativa.

 

LA BAJOCA

Grup de consum del Camp de Tarragona amb botiga a Valls i grups de consum locals. Prioritzem la relació directa entre productores i consumidores. L’objectiu és accedir a productes ecològics, de proximitat, de comerç just, respectuosos amb el medi natural i social, a preus assequibles i justos ples productors.

El maig de 2022 s’organitza la 1era Fira de Roba Sostenible coincidint amb l’EcoFira del Camp de Tarragona i, a el dia 15 d’octubre tindrà lloc la 2ona edició de la Fira. Més de 10 marques de roba que compleixen els criteris de proximitat, comerç just, ecologia i sostenibilitat, drets laborals, economia solidària i consum responsable hi són presents. Marques locals com Tacatà i Concret. I d’altres com Top Manta, Killing Weekend o Skua- Adosmanos formen part de la fira. Amb aquesta fira, el grup de consum vol apropar a la gent una nova visió del món de la roba, fora de convencionalismes i fora de la indústria tèxtil convencional.

 

FASOLÀ

Fasolà és una consultoria en innovació estratègica ecosistèmica que aposta per la suma cap a la sostenibilitat a nivell local i global.